De groeiende cannabisindustrie vastleggen in commerciële fotografie

In 2020 overschreed de legale verkoop van cannabis in de Verenigde Staten $ 17,5 miljard. Dat is een stijging van 46% ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze lente, een studie van YouGov en het cannabisbedrijf Cresco Labs ontdekte dat een op de vier volwassenen in de VS momenteel cannabis consumeert of in de afgelopen 12 maanden een of andere vorm ervan heeft geprobeerd, waarbij het gebruik sinds 2018 met meer dan 56% is gestegen. 23% van degenen die cannabis consumeerden, zei ze hadden het vorig jaar voor het eerst geprobeerd.

Ondertussen hebben staten in het hele land THC gelegaliseerd voor medicinale of recreatieve doeleinden, waardoor cannabisproducten toegankelijker dan ooit zijn. Voor zowel commerciële fotografen als reclameklanten vormt de cannabisindustrie een vruchtbare voedingsbodem voor het genereren van nieuwe, veelgevraagde inhoud. Of je nu het productieproces achter de schermen documenteert of opvallende stillevens componeert met populaire producten, er zijn onbeperkte manieren om de cannabiscultuur in je licentieportfolio op te nemen. Lees verder voor enkele ideeën.

Een veranderende cultuur

Volgens een jaarverslag van Leafly, ondersteunt de legale cannabisindustrie in de VS nu 321.000 voltijdbanen. In 2020 zag het een verdubbeling van de banengroei in 2019, en in de tussentijd steeg de cannabisverkoop met 71%. Gegevens van het Pew Research Center in april onthulde verder dat 60% van de Amerikaanse volwassenen zegt dat marihuana legaal zou moeten zijn voor medisch en recreatief gebruik, terwijl nog eens 31% zegt dat het alleen legaal zou moeten zijn voor medisch gebruik. Minder dan 8% zegt dat het helemaal niet legaal zou moeten zijn voor gebruik door volwassenen.

Een Gallup-enquête van eind 2020 ontdekte ondertussen dat een recordpercentage (68%) van de Amerikanen de legalisering van marihuana steunt. Dat is een drastisch ander beeld dan toen Gallup het publiek voor het eerst ondervroeg over cannabis; toen steunde slechts 12% legalisatie. Het duurde tientallen jaren voordat dat aantal in 2000 de 30% overschreed, en nu is dat meer dan het dubbele.


noorderlicht door Sam Sklar op 500px.com

Omdat de houding van het publiek is veranderd, zijn ook de representaties van cannabis en cannabisgebruikers in de populaire cultuur veranderd. Het stereotype van de “luie stoner” is ontkracht (in feite, studies suggereren: dat cannabisgebruikers doorgaans actiever zijn), en mode tijdschriften en merken gelijk hebben de cannabiscultuur een eigentijdse make-over gegeven. Daarbij zijn verouderde clichés vervangen door moderne visuals. Voor de fotografen van vandaag betekent dat het vermijden van negatieve stereotypen en het presenteren van een meer authentieke kijk op de hedendaagse cannabiscultuur, inclusief het benadrukken van cannabisgebruikers als verantwoordelijke, functionele mensen met diverse en meeslepende verhalen.

Opmerking: in alle Amerikaanse staten die de verkoop van recreatieve cannabis toestaan, moeten klanten ouder dan 21 jaar zijn. Verantwoordelijk zijn. Werk alleen met modellen die legale volwassenen zijn en laat geen kinderen zien.


Verse marihuana takken met bloemen of knoppen op houten achtergrond.  door Olga Khomenko op 500px.com

Cannabis fotograferen: van kweker tot consument

In mei, The New York Times noemde de pandemie een “doorbraakmoment” voor de cannabisindustrie, aangezien apotheken in het hele land zich richtten op online bestellingen en afhalen aan de stoeprand. Ondertussen zagen New York en New Jersey de toevoeging van nieuwe teeltactiviteiten en teelt- en verwerkingsfabrieken, terwijl producenten zich haastten om te vullen wat naar verwachting een enorme golf gewild.

Het visualiseren van cannabiscultuur in commerciële stockfotografie kan elke fase in het proces omvatten, van het kweekhuis tot de eindconsument. Doe je onderzoek naar de lokale industrie en haar spelers, en volg brancheblogs en tijdschriften. U kunt beginnen door samen te werken met een kweker bij u in de buurt om het oogsten, snoeien, drogen en uitharden van planten te fotograferen. U kunt ze zelfs een aantal van uw foto’s met korting aanbieden om te gebruiken in hun marketingmateriaal in ruil voor toestemming om de foto’s later in licentie te geven aan andere kopers.


vrouw die thuis naar een container met marihuana kijkt die Joshua Resnick op 500px.com bij de legale apotheek heeft gekocht

Van daaruit kunt u de ervaring van een bezoek aan een apotheek of winkellocatie documenteren. Je kunt samenwerken met de eigenaar en budtenders om dit proces te fotograferen. Neem contact op en leer de bedrijven en hun visie kennen voor meer meeslepende en authentieke foto’s. Sommige consumenten laten hun producten rechtstreeks aan hun deur leveren door online te bestellen, zodat u ook het eCommerce-aspect kunt fotograferen, inclusief online winkelen, verpakken en distribueren, en de uiteindelijke levering.

En natuurlijk kunt u de consument fotograferen, of hij nu producten bekijkt of in het dagelijks leven gebruikt. Cannabisgebruikers komen uit alle lagen van de bevolking, dus vergeet niet om inclusief te zijn in je casting. Je kunt dit soort afbeeldingen niet ‘vervalsen’, dus werk met modellen die vertrouwd zijn met de producten en weten wat ze doen. Ze hebben misschien ideeën waar je nog niet aan had gedacht, en je foto’s zullen authentieker zijn. Door zowel de zakelijke als de consumentenkant van deze snelgroeiende industrie in overweging te nemen, kunt u diversiteit aan uw portfolio toevoegen en tegelijkertijd waardevolle verbindingen leggen binnen de gemeenschap.


Cannabisfabriek door Zak Nuttall op 500px.com

Voorbij de knop: eetwaren, tincturen en meer

Natuurlijk is de bloem zelf nog maar het begin. De cannabisindustrie omvat ook eetwaren (met CBD of THC of beide), en er zijn nieuwe wellnessproducten (variërend van gezichtscrèmes tot badbommen) ontwikkeld voor alles, van pijnverlichting tot ontstekingen. Mode publiceerde eerder dit jaar een verhaal over artisanale eetwaren, inclusief eindeloos fotogenieke lekkernijen als Turks fruit en mochi. Martha Stewart heeft zelfs een lijn CBD-producten, van gummies tot oliedruppels.


Bloei door Monkeylungs op 500px.com

Voor fotografen betekent dat heel veel mogelijkheden voor shoots. Kies bij het stutten een generieke verpakking en blijf uit de buurt van logo’s of merkdetails. Voor lifestyle-sessies met een cannabisthema kun je je concentreren op hoe echte mensen profiteren van de therapeutische en medische voordelen van de plant, naast roken. Denk bij deze shoots aan trending thema’s als zelfzorg en wellness.


Veganistische chocoladebrownies op bakplaat, marihuana-chocoladetaarten van Vladislav Nosick op 500px.com

Je kunt ook creatief aan de slag met stillevens en productshoots. Misschien ga je voor minimalistisch en oogverblindend met kleurrijke eetwaren, of misschien gebruik je de plant zelf voor een volledig natuurlijke sfeer. Je kunt ook een abstracte benadering kiezen met conceptuele stillevens of platte lays. Meng tot slot openhartige portretten en geënsceneerde, gestileerde stillevens voor een divers en gevarieerd portfolio. Vergeet niet om inspiratie te putten uit de merken die op dit gebied toonaangevend zijn; volg ze op sociale media en abonneer je op hun nieuwsbrieven. Dompel jezelf onder en houd nieuwe visuele trends in de gaten die binnen de branche opkomen.

Nog niet op 500px? Klik hier om te leren over licenties met 500px.

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Omtefotograferen
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart