Vernieuw uw licentieportfolio met trendy drankfotografie

Van cold brew tot matcha, de afgelopen jaren hebben we tal van verrukkelijke dranktrends gebracht. Bovendien hebben we met de recente opkomst van ‘thuisbartending’ nieuwe mixologen zien experimenteren met alles, van dronken kombucha tot pittige margarita’s. Ondertussen, terwijl mensen op zoek waren naar nieuwe manieren om creatief te zijn in de keuken, zochten ze naar termen als ‘voedselgarnituren’, ‘gastronomische gerechten’ en ‘zelfgemaakte theerecepten’ toegenomen op Pinterest met 55%, 105% en 60% jaar-op-jaar.

Drankfotografie is een beproefd hoofdbestanddeel van het grotere voedselgenre, maar trends kunnen snel veranderen. Voor commerciële fotografen is het belangrijk om in realtime op de hoogte te blijven van waar kopers naar op zoek zijn, terwijl je inspiratie zoekt bij artiesten en merken die je bewondert. Hieronder zullen we slechts enkele van de belangrijkste trends opsplitsen die de drankenindustrie in 2021 bepalen en enkele tips delen om achter de schermen te implementeren.

Spotlight op: Cocktails en mocktails

Volgens de Trendrapport Bacardi-cocktailtrends 2021, zegt 25% van de Amerikaanse respondenten dat ze thuis cocktails maken, en 40% van de consumenten in de VS is geïnteresseerd in zelfgemaakte cocktailkits. Hoewel klassieke cocktails zoals negroni’s en aardbei-daiquiri’s populair blijven, kun je ook creatief zijn met niet-alcoholische dranken, aangezien uit het rapport bleek dat 63% van de Amerikaanse consumenten van plan was te drinken of meer alcoholvrije en alcoholvrije opties aan te bieden.

Het tijdperk van de mocktail is aangebroken, met meer bars en restaurants die zowel alcoholische als niet-alcoholische versies van hun kenmerkende drankjes aanbieden. Deze trend is al een tijdje aan het brouwen – in 2019 omarmden barmannen al bestellingen zoals de Nojito, die vertrouwt op creatieve smaken, mooie garnituren en biologische ingrediënten in plaats van de gebruikelijke rum.

Wees creatief in je keuken met kleurrijke of opvallende elementen zoals vruchtensap, kruiden of bloemen. Voor inspiratie kun je ook populaire receptenboeken bekijken, zoals die van Julia Bainbridge Goede drankjes, die boordevol verfijnde alcoholvrije drankjes zit (denk aan: “blackberry-infused cold brew with amandelmelk en kokosroom”).


Cocktail met verse sinaasappel door arghir_tiberiu op 500px.com

Snelle tip: spuit je bril in met plantaardige glycerine

In plaats van je glazen alleen met water te besproeien, creëer je het condensatie-effect door water en plantaardige glycerine te mengen in een verhouding van 1: 1. Op die manier blijven die ijskoude druppeltjes op hun plaats en blijven ze op het glas zitten zonder dat je ze tijdens de shoot opnieuw hoeft aan te brengen. Experimenteer met verschillende spuitflessen om te zien welke het beste effect geeft. Denk eraan om handschoenen te dragen en uw bril af te nemen met een microvezeldoek voordat u gaat spuiten om er zeker van te zijn dat er geen stof of vingerafdrukken achterblijven.


?assortiment wortelcocktail door Elena op 500px.com

Snelle tip: gebruik nepijs

Net als plantaardige glycerine, geeft nepijs je meer tijd om de foto te maken, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over het maken van een puinhoop. Bovendien smelten ze niet en verdunnen ze de kleur van je drankje niet. Sommige nep-ijsblokken kunnen duur zijn, maar je kunt goedkopere alternatieven vinden of je eigen ijsblokken maken. In sommige decor- of rekwisietenwinkels kun je ze misschien ook verhuren. Nog een handige styling-hack? Gebruik stopverf om je bril in verschillende posities te balanceren of vast te zetten.


Zelfgemaakte Taro Milk Bubble Tea met Tapioca door Brent Hofacker op 500px.com

Spotlight op: Bubble tea

Bubble tea, of boba, is voor het eerst ontstaan ​​in Taiwan, maar is sindsdien een wereldwijd fenomeen geworden. Als je het nog niet hebt geprobeerd, is het thee met tapioca-ballen, meestal met een soort melk (havermelk is momenteel in de mode!) of niet-zuivelcreamer. In 2020 werd bubble tea zo populair dat het werd toegevoegd als een van de officiële emoji’s. Tegen 2027 zal de industrie naar verwachting de $ 4,3 miljard.

Te midden van de pandemie was er zelfs een COVID-19-gerelateerd tekort aan tapioca in de VS, en boba-liefhebbers aan de westkust raakten in paniek (het maakte The New York Times). Dit drankje is geliefd bij liefhebbers; het is trendy en het beste van alles is dat het fotogeniek is. Je kunt de tapioca droog kopen en thuis koken als je klaar bent voor een shoot. Je kunt ook toppings toevoegen zoals lychee-gelei, amandelgelei of rode bonen.


Mooie paarse cocktail in een kristalglas met gin, frisdrank en ijs van Olga op 500px.com

Snelle tip: maak het seizoensgebonden

Reclamefotografie is vaak seizoensgebonden, waarbij klanten op zoek zijn naar foto’s van mojito’s en sangria’s voor zomercampagnes of glühwein en gekruide chai voor vakantieadvertenties. De meeste klanten denken ook vooruit op de kalender. Om die reden kan het helpen om in de zomer te brainstormen over winterfoto’s, of misschien maak je in de winter wat zomerse foto’s binnenshuis. Op die manier wordt uw sessie geüpload en klaar wanneer kopers beginnen te zoeken.


Zoete Alcoholische Rum Swizzle met sinaasappel en ananas door Brent Hofacker op 500px.com

Snelle tip: wees creatief met rekwisieten en garnituren

Propping is alles als het gaat om drankfotografie, dus begin met een verzameling mooie achtergronden en glazen met verschillende transparanten. Garnering kan vooral nuttig zijn bij het overbrengen van smaak, van zoet tot hartig. Verbrande rozemarijn is bijvoorbeeld populair in vakantiedrankjes, terwijl Bloody Mary-fixaties selderij, citroen, ingelegde okra, olijven, radijs en meer kunnen zijn. De laatste jaren zijn microgroenten en bloemen ook trendy geworden.

Als het gaat om het selecteren van rekwisieten en achtergronden, vergeet dan niet om het kleurenwiel te raadplegen. Een tijdloos idee is om complementaire kleuren te gebruiken om je “heldenglas” te laten opvallen. Als je bijvoorbeeld een zure citroendrank fotografeert, kun je lavendelaccenten of een violetkleurige achtergrond kiezen voor meer drama. Zorg er ten slotte voor dat je garnituren vers zijn; je kunt ze in de koelkast bewaren totdat je klaar bent om te schieten.


Mary Tea door Focus Box op 500px.com

Spotlight op: CBD en THC

We hebben onlangs een verhaal geschreven over het fotograferen van cannabisinhoud voor licenties, maar het is de moeite waard om hier specifiek op dranken in te gaan. “Drinkables” worden steeds populairder bij edibles. THC en CBD, waarvan de laatste geen psychoactieve component heeft, komen beide voor in cannabis. Je vindt er een of beide in verschillende drankinfusies op de markt, in verschillende verhoudingen.

Tijdens de pandemie heeft bijna de helft van de cannabisgebruikers van 21 jaar en ouder (45%) hun alcoholgebruik vervangen of verminderd door cannabis, volgens een vragenlijst uitgevoerd door The Harris Poll namens Curaleaf. De infusies van tegenwoordig van toonaangevende merken zijn onder meer citrusfrisdrank en limonades, gearomatiseerde seltzers en bruisend water, ijsthee, niet-alcoholische bieren en meer. Je kunt heel veel recepten krijgen om aan te passen en te fotograferen met een boek zoals Cannabisdrankjes door Jamie Evans.


Hand giet theepoeder in glas met ijsgroene Matcha, verse limoenen, met door Olga op 500px.com

Snelle tip: voeg een model toe

Drankfotografie gaat verder dan stillevens en productfoto’s, dus overweeg ook om drankjes op te nemen in je lifestyle-sessies. Leg wat omgevingsportretten vast van vrienden bij het zwembad, geniet van een ijskoude mocktail op een zomerse dag of fotografeer je gezin ‘s ochtends bij een dampende kop koffie.

Zelfs een hand die in het frame reikt om een ​​drankje te roeren of een glas vast te houden, kan al helpen om uw foto een menselijk tintje te geven, waardoor de verkoopbaarheid wordt verbeterd. Voor een nog meer meeslepend gevoel, kun je misschien contact opnemen met een barman om te zien of ze kunnen overleggen over een shoot of zelfs als jouw model kunnen dienen. Voor herkenbare mensen heb je altijd een modelvrijgave nodig om je foto’s in licentie te geven voor commercieel gebruik en marketing.


Lente smaken door Hayden Scott op 500px.com

Spotlight op: TikTok-inspo

Dit voorjaar werden Starbucks-medewerkers overstelpt met verzoeken om virale TikTok-drankjes. Veel gemelde klanten kwamen zelfs binnen met lange ingrediëntenlijsten voor speciale drankjes, variërend van de “Twix” tot “oranje passiezonsopgang”. Hoewel we niet aanraden om barista’s te vragen om niet-menu-confecties voor je te maken, kun je thuis je eigen lekkernijen maken met kleurrijke ingrediënten en mooie rekwisieten. Voor een ‘roze drank’-esthetiek kun je bijvoorbeeld aardbeienpuree, kruidenthee en kokosmelk gebruiken.

Op dezelfde manier kunt u een drankje met zonsondergangthema maken met limonade en perzikthee of perziksap. Je zou een doe-het-zelf “eenhoorndrankje” kunnen proberen met pitaya en opgeklopte kokosroom. Vorig jaar maakte TikTok de slagroom Dolgana populair, terwijl deze zomer helemaal in het teken stond van de Biscoff latte, gemaakt met espresso en Biscoff spread en gegarneerd met koekjes. Deze drankjes zijn opvallend en over-the-top, en het beste van alles is dat je er een unieke draai aan kunt geven.


Donkere en stormachtige rumcocktail door Brent Hofacker op 500px.com

Snelle tip: meng het (bedoelde woordspeling)

Drankjes kunnen een hoofdrol spelen of dienen als eenvoudige rekwisieten in een groter verhaal. Om variatie aan je portfolio toe te voegen, kun je een mix van verschillende genres opnemen: je kunt minimalistisch gaan met stillevens met kleurvlakken of een groothoekopname maken van een feest met vrienden. Maak close-ups en stap terug om de context te tonen. Probeer zoveel mogelijk verschillende opnamen te maken met één enkele opstelling. Verwissel je achtergronden of voeg nieuwe rekwisieten toe om te zien wat werkt.

Nog niet op 500px? Klik hier om te leren over licenties met 500px.

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Omtefotograferen
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart